Winkelwagen  

Uw winkelmand bevat geen producten.

Verzendkosten € 0,00
Totaal € 0,00

Afrekenen

De premium fietsspecialist

  • Premium merken e-bikes
  • Vakkundig 'maatwerk'-advies
  • Uitgebreide showroom
  • Service & support-afdeling
  • Alle tijd voor een proefrit

Veelgestelde vragen

Op deze pagina van de webshop van Profile Soest vind je een overzicht van de meest gestelde vragen en een link naar de antwoorden.

U kunt uw bestelstatus en overige gegevens eenvoudig terugvinden onder uw account, klik rechtsboven op uw naam.
Heeft u een vraag over uw bestelling? Bel dan  035 - 603 99 90. (di.-vrij. 09.00 - 18.00 uur, zat. 09.00 - 17.00 uur) of mail naar: info@profile-soest.nl

Klachten?

Het is natuurlijk vervelend als u een klacht heeft over de dienstverlening zoals u die ervaren heeft. Toch vragen wij u vriendelijk om uw klacht via de e-mail aan de afdeling klantcontact door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Onze medewerkers van de afdeling klantcontact zullen de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen.
Onze gegevens: 035 - 603 99 90. (di.-vrij. 09.00 - 18.00 uur, zat. 09.00 - 17.00 uur) of mail naar: info@profile-soest.nl
Na ontvangst van uw klacht ontvangt u van ons een bevestiging.

Wij zullen uw klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij u hiervan op de hoogte stellen. Mocht u dit niet op prijs stellen, dan kunt u ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Hartvoorfietsen.nl bij is aangesloten. Mocht de bemiddelingspoging om enige reden niet tot een bevredigende oplossing leiden, dan bestaat de mogelijkheid om uw geschil voor te leggen aan de Geschillencommissie (SGC).

Algemeen

Hoe bereik ik Profile Soest?
Voor al je vragen kun je terecht bij Profile Soest, bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 9:00 tot 18.00 uur (vrijdag koopavond).
E-mail: info@profilesoest.nl
Telefoonnummer: 035 - 603 99 90.

Hoe krijg ik advies over een product?

De deskundige medewerkers in de winkel van Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ helpen je graag bij vragen over onze producten.

Hoe kan ik een klacht doorgeven?
Heb je een klacht of opmerking, neem dan contact op met de vestigingsmanager van Profile Soest. Uiteraard doen wij ons uiterste best om je snel en goed van dienst te zijn. Je ontvangt binnen 5 werkdagen bericht.

Waar kan ik terecht met mijn opmerkingen, tips of vragen?
Wij vinden je mening belangrijk en horen graag hoe we onze dienstverlening kunnen verbeteren. Aarzel niet om ons een e-mailtje te sturen als je een vraag of opmerking hebt over Profile Soest, ‘de Fietsspecialist’ of over de producten die wij aanbieden. E-mail: info@profilesoest.nl

Wat zijn de algemene voorwaarden?
Bekijk hier onze Algemene Voorwaarden.

Profile Soest account

Hoe kan ik een Profile Soest account aanmaken?
Het aanmaken van een account bij Profile Soest, ‘de Fietsspecialist’ kan op 2 manieren: tijdens het bestelproces en via de ‘Account’ sectie rechtsboven in de webshop.

Tijdens het bestelproces
Wanneer je bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ wilt bestellen en je hebt nog geen account, dan kun je direct een account aanmaken terwijl je een bestelling plaatst. De enige extra stap is het kiezen van een wachtwoord. Zodra de bestelling geplaatst is, is ook het account aangemaakt.

Via de ‘account’ sectie
Je kunt naar de ‘account’ sectie van de webshop gaan en daar kiezen om een account aan te maken door je naam, e-mailadres en een wachtwoord in te vullen. Direct na het versturen van de gegevens ontvang je een e-mail dat de inschrijving gelukt is.

Wat is het voordeel van een account bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’?
Het is niet verplicht om een account aan te maken bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ als je wilt bestellen, maar het heeft wel vele voordelen. Zo kun je supersnel een bestelling bij ons plaatsen door in te loggen en hoef je nooit een (voordeel)aanbieding te missen. Verder hebben we regelmatig leuke acties speciaal voor leden van Profile Soest, ‘de fietsspecialist’.

Wat gebeurt er met mijn privégegevens?
Als je een account bij ons aanmaakt of een bestelling plaatst bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ hebben we natuurlijk enkele gegevens van je nodig zoals een afleveradres en een e-mailadres. We gebruiken deze informatie alleen maar om je op de hoogte te houden van de status van je bestellingen. Alleen wanneer je daarvoor gekozen hebt sturen we je extra informatie over diverse (voordeel)acties. Uiteraard stellen wij deze gegevens niet ter beschikking aan derden.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt. Wat moet ik doen?
Als je je wachtwoord bent vergeten, kun je naar de inlogpagina van je account bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ gaan. Daar zie je een link met de tekst 'Wachtwoord vergeten?' Wanneer je hierop klikt wordt gevraagd je e-mailadres in te vullen en ontvang je per e-mail een nieuw wachtwoord.

Kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Ja. Bij het aanmaken van een account kun je zelf een wachtwoord kiezen. Als je dit later wilt veranderen dan kun je dit doen in je persoonlijke account van Profile Soest, ‘de fietsspecialist’.

Hoe wijzig ik mijn gegevens?
Log in op de site, je kan onder mijn account al je gegevens inzien en wijzigen.

Mijn naam/adres is veranderd, moet ik dit doorgeven?
We raden je deze wijzigingen zo snel mogelijk door te geven aan Profile Soest. Dit voorkomt fouten bij een volgende bestelling.

Assortiment

Is het assortiment van Profile Soest ‘de fietsspecialist’ online hetzelfde als in de winkel?
Het assortiment in de webshop van Profile Soest is veel groter dan in de winkel staat. In onze winkel in Soest ziet u ons complete actuele kernassortiment .

Kan ik producten ook in de winkel kopen?
Uiteraard kunt je in onze winkel elk product in onze webshop online bekijken en direct bestellen (online of in de winkel. Wanneer je een product online bestelt kun je er ook voor kiezen dit product af te komen halen bij de winkel van Profile Soest, ‘de fietsspecialist’.

Hoe zoek ik een product in de webshop van Profile Soest?
Op de homepage van de webshop van Profile Soest zie je een duidelijke indeling van het assortiment van Profile Soest ‘de fietsspecialist’. Kies een categorie en zoek hierbinnen het product dat je zoekt. Kun je een product niet vinden? Bovenaan elke pagina is een zoekfunctie beschikbaar waarmee je een product snel kunt vinden.

Ik heb een klacht over een artikel. Wat nu?
Heb je een klacht of opmerking, neem dan contact op met de vestigingsmanager van Profile Soest via telefoonnummer 035 - 58 804 72 of info@profilesoest.nl.

Kan ik een artikel laten verzekeren?
Je kunt bij Profile Soest, ‘de Fietsspecialist’,  heel voordelig je fiets laten verzekeren.


Bestellen en betalen

Hoe bestel ik bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’?
Je kunt bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ bestellen door te klikken op het icoon van het winkelwagentje op de homepage of de productpagina van de website. Je komt dan in je winkelwagen terecht waarin een overzicht staat van de producten die je op dat moment wilt aanschaffen. Klik op ‘afrekenen’ om je bestelling verder in gang te zetten.

Nu kun je inloggen als je al een account hebt bij Profile Soest, ‘de fietsspecialist’ of je kunt eenmalig, zonder te registreren, direct een aankoop doen.

Heb je al een account?
Als je al een account hebt bij Profile Soest staan alle gegevens er al in en kun je direct doorgaan met betalen. Kies de gewenste betaalmethode en volg de aanwijzingen op het scherm om de betaling succesvol af te ronden. Wij raden je aan om, voor je de order plaatst,  even goed te controleren of alles klopt.

Geen account?
Heb je nog geen account voor de webshop van Profile Soest, dan moet je alle gegevens even invullen. Hierbij kun je aangeven of je een account wilt aanmaken. Je hoeft dan alleen nog maar een wachtwoord te kiezen. Daarna kun je direct doorgaan met betalen. Kies de  gewenste betaalmethode, volg de aanwijzingen op het scherm en rond de betaling af.  Controleer, voor je de order plaatst, even goed of alles klopt.

Betaaltermijn
Elke bestelling in de webshop van Profile Soest dien je vooraf te betalen. Dit geldt bij thuisbezorgen en bij het in de winkel afhalen van je online bestelling. De betaling van je  bestelling geef je aan het einde van het bestelproces door.

Uit welke betaalmethoden kan ik kiezen?
Momenteel kan je betalen via pin of overschrijvnig.
Je kunt binnenkort op 3 manieren betalen: via iDEAL, overschrijving of per pin.

iDEAL - binnenkort beschikbaar
Bij het afrekenen van de bestelling kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Nadat je de bank hebt geselecteerd, word je doorgeleid naar de website van je eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en de betaling te autoriseren. Het bedrag wordt direct van je betaalrekening van jouw bank en Profile Soest krijgt een melding dat je bestelling is betaald. Wanneer de betaling door ons is geaccordeerd is je bestelling afgerond, wordt de order verwerkt en ontvang je een bevestiging per e-mail.

Veilig betalen
De transacties die worden verricht in de webshop van Profile Soest worden verzorgd door de betaaldienstenleverancier Sisow (www.sisow.nl). Alle informatie die wordt uitgewisseld voor de uitvoering van de betaling, wordt gecodeerd via het SSL-protocol. Deze gegevens kunnen niet worden opgespoord, onderschept of gebruikt door derden. Ze worden ook niet bewaard in onze computersystemen.

Kosteloze betaalmethode
Het maakt niet uit welke betaalmethode je kiest, elke betaalmethode in de webshop van Profile Soest is kosteloos.

Online cadeaubon inwisselen
Het online inwisselen van een cadeaubon is binnenkort mogelijk. Je kunt nu al wel
op je aankoop korting ontvangen via een kortingscode. Deze kortingscodes zijn vaak verbonden aan een specifieke actie.

Zijn alle vermelde prijzen inclusief BTW?
Ja, in de webshop van Profile Soest worden alleen prijzen inclusief BTW vermeld.

Ik heb geen orderbevestiging ontvangen. Wat moet ik doen?
Nadat je betaling is geaccordeerd, ontvang je per e-mail een orderbevestiging waarin alle gegevens nogmaals vermeld staan. Wanneer je geen orderbevestiging hebt ontvangen, kijk dan eerst of de orderbevestiging misschien in je ongewenste e-mail box terecht is gekomen (spamfolder). Kun je de orderbevestiging ook daar niet vinden, neem dan direct contact op met Profile Soest via telefoonnummer 035 - 58 804 72 of via info@profilesoest.nl.


Verzenden en bezorgen

Kan ik zelf een afleveradres kiezen?
Natuurlijk kun je zelf een afleveradres kiezen voor je bestelling. Dit kun je eenvoudig aangeven tijdens het bestelproces. Dus wanneer je overdag niet thuis bent, kun je er voor kiezen om je bestelling op je werk af te laten leveren of bijvoorbeeld bij een familielid dat overdag wel thuis is. Controleer altijd nauwkeurig of je adres volledig is ingevuld. Dat voorkomt problemen bij het afleveren.  Let op: wanneer je er voor kiest om een bestelling op je werk af te laten leveren, vermeld dan ook de naam van het bedrijf of de organisatie waar je werkt. Heb je een account bij Profile Soest, let er dan bij een volgende bestelling op dat het afleveradres ook dan juist is.

Leveren jullie ook in het buitenland?
In principe niet. Bestellingen met een verzendadres in het buitenland kunnen door Profile Soest helaas niet in behandeling worden genomen. Voor adressen net over de grens in Duitsland en België maken wij een uitzondering, neem hiervoer contact met ons op.

Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten per bestelling van onderdelen of accessoires zijn binnen Nederland € 7,95 als je de bestelling thuis of op een ander adres laat bezorgen. Als je meerdere bestellingen na elkaar plaatst, dan is het helaas niet mogelijk om de verzendkosten van deze pakketten samen te voegen. Voorkom onnodige kosten: bestel zo veel mogelijk producten in een keer. Kom je je bestelling in de winkel van Profile Soest, de fietsspecialist ophalen (Koningsweg 16) dan rekenen wij geen verzendkosten.

Als ik meerdere bestellingen plaats op dezelfde dag, betaal ik dan meer verzendkosten?
Voor elke aparte bestelling via de webshop van Profile Soest betaal je bezorgkosten. Zijn dit meerdere bestellingen per dag, dan betaal je dus per bestelling de bezorgkosten.

Hoe lang duurt het voordat ik een bestelling in huis heb?
Wanneer je hebt gekozen voor thuisbezorgen dan wordt je bestelling door de eigen bezorgservice van Profile Soest geleverd. De bestelling wordt binnen 1 tot 3 werkdagen verzonden.

Profile Soest neemt van te voren contact op om een dag en tijd voor de levering met u af te spreken. Als blijkt dat de bestelling niet kan worden afgeleverd op het afleveradres, dan wordt het pakket indien mogelijk bij de naaste buren afgeleverd. In een dergelijk geval wordt hiervan in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten. Bij uitreiking aan buren vervalt de verantwoordelijkheid van Profile Soest wat betreft het vervoer van hetgeen besteld is.
Als uitreiking aan één van de naaste buren evenmin mogelijk blijkt dan wordt in de brievenbus van de geadresseerde een schriftelijke mededeling achtergelaten, waarop is aangegeven op welke wijze en binnen welke termijn de geadresseerde zich in het bezit van de bestelling kan stellen. Bezorging vindt uitsluitend plaats in Nederland tijdens werkdagen en op zaterdag. Op feestdagen wordt niet geleverd.

Kan ik het afleveradres na het bestellen nog wijzigen?
Nee, nadat je bestelling is geplaatst kun je het afleveradres niet meer veranderen. Zorg er dus altijd voor dat je een adres kiest waar de kans het grootst is dat de bezorgdienst het product daadwerkelijk kan afleveren.  Profile Soest biedt je de mogelijkheid om je online bestelling af te laten leveren op je werk of bij vrienden/familie.

Ik heb gekozen voor zelf afhalen in de winkel. Wanneer is mijn bestelling in de winkel?
Je bestelling is normaliter binnen 3-7 werkdagen in de winkel aanwezig. Mocht dit onverhoopt langer duren, dan word je hier zo spoedig mogelijk van op de hoogte gebracht door een van de medewerkers van Profile Soest.

Hoe houd ik de status van mijn bestelling in de gaten?
Zodra onze bezorgdienst de aflevering van jouw bestelling heeft ingepland ontvang je een
e-mail en/of telefoontje.

met daarin een Track & Trace-code en een link naar de website van TNT waar je kan zien waar het pakket zich bevindt.

Retouren, service en garantie

Hoe gaat Profile Soest,‘de fietsspecialist’ om met retouren?
Bij Profile Soest, de fietsspecialist, heb je standaard een zichttermijn van 14 werkdagen waarbinnen je het product kunt retourneren.  Deze 14 dagen gaan pas in nadat je het product hebt ontvangen. Je kunt alleen producten terugsturen die onbeschadigd zijn en zich, indien redelijkerwijs mogelijk, compleet in de originele verpakking bevinden. Producten mogen tot op zekere hoogte beoordeeld en geprobeerd worden. Vergeet bij de retourzending of aflevering in onze winkel in Soest niet de originele pakbon bij te sluiten.

Wij verzoeken je voor het retourzenden contact met ons op te nemen via telefoonnummer
035 - 58 804 72 of via info@profilesoest.nl.  Wij geven dan aan wat je precies moet doen en geven je een retournummer dat vermeld moet worden op de pakbon. Zie ook: Bezorgen & retourneren

Hoeveel dagen heb ik om een artikel te retourneren?
Indien je voor retourzending eerst contact opneemt met Profile Soest heb je vanaf dat moment, 14 dagen om het product te retourneren.

Wie betaalt de verzendkosten voor retourzendingen?
Zend je het product tijdig en conform de voorwaarden retour dan ontvang je van ons het aankoopbedrag binnen 7dagen na aanmelddatum retour.

Als het product bij levering defect is verzoeken wij je het product retour te sturen naar Profile Soest volgens het retourproces. Wil je het product omruilen voor eenzelfde product, dan sturen wij je deze binnen 3 werkdagen toe. Als wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7dagen teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wat moet ik doen als de bestelling beschadigd is aangekomen?
Als je aan de buitenkant van het pakket al een beschadiging kunt zien, vraag dan aan de bezorger van Profile Soest om hier meteen melding van te maken. Wanneer blijkt dat het product ook daadwerkelijk beschadigd is, kun je contact opnemen met de winkel van Profile Soest: via telefoonnummer 035 - 58 804 72 of via info@profilesoest.nl.

Als het mogelijk is zullen wij zorgdragen voor een vervangend product. Als wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van de retourzending teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wat moet ik doen als een product defect is bij aankomst?
Is het product direct bij levering defect, dan kun je contact opnemen met de winkel van Profile Soest: via telefoonnummer 035 - 58 804 72 of via info@profilesoest.nl.

Als het mogelijk is zullen wij zorgdragen voor een vervangend product. Als wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 7 dagen na aanmelding van de retourzending teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Heb ik ook garantie op een productvan Profile Soest, ‘de fietsspecialist’?
Bij Profile Soest heb je op de producten minimaal 1 jaar garantie, onverminderd de regels die gelden aangaande wettelijke garantie en conformiteit. Mocht het product in die periode onverhoopt defect raken buiten je schuld om, dan heb je recht op een reparatie. Kan het product niet gerepareerd worden dan krijg je een nieuw exemplaar of, als het product niet (meer) beschikbaar is een vergelijkbaar product geleverd.

Wat moet ik doen als ik iets anders geleverd krijg dan wat ik besteld heb?
Komt de levering niet overeen met wat je besteld hebt, dan vragen wij je zo snel mogelijk contact met ons op te nemen via telefoonnummer 035 - 58 804 72 of via info@profilesoest.nl.

Als het mogelijk is zullen wij zorgdragen voor een vervangend product. Als wij geen zelfde of vervangend product beschikbaar hebben, krijg je het gehele aankoopbedrag binnen 30 dagen na aanmelding van de retourzending teruggestort via de betaalmethode waarvan tijdens de bestelling gebruik is gemaakt.

Wanneer betalen jullie mijn annulering/geretourneerde artikel terug?
Na ontbinding van de overeenkomst, betalen wij het betreffende bedrag binnen 7 dagen terug op je rekening. 

Ik vind geen antwoord op mijn vraag. Wat nu?
Neem contact op met de winkel van Profile Soest. Wij helpen je graag verder.

Naar welk adres kan ik retourneren?
Profile Soest B.V.
T.a.v. afdeling retouren
Koningsweg 16
3762 EC Soest

Zie ook: Bezorgen & retourneren

Heb je geen antwoord op je vraag kunnen vinden? Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 035 - 58 804 72.

 


Contact

Telefoonnummer
is van 9-17 bereikbaar